ماراتن تبلیغاتی ۱۷ روزه ۶ کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درحالی صبح پنجشنبه به پایان می‌رسد که روز جمعه ایرانیان برای خلق حماسه‌ای دیگر، پای صندوق‌های رای حضور می‌یابند تا مسیر ۴ ساله پیش روی کشور را رقم بزنند و سکان اموراجرایی کشور را به دست «گزینه اصلح» بسپارند.

انتخابات

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: آنچه این روزها اهمیتی دوچندان یافته، توجه به دو موضوع محوری است؛ نخست «زیان‌های عدم مشارکت در انتخابات» و دوم «آسیب‌های رای اشتباه». در شرایطی که عدم مشارکت حداکثری در انتخابات می‌تواند تبعات زیان‌باری در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی برای کشور به‌دنبال داشته باشد، انتخاب اشتباه نیز به‌مثابه مانعی پیش روی پیشرفت‌ کشور به‌حساب می‌آید.

باید درنظر داشت «عدم مشارکت» و «رای اشتباه» تحمیل‌کننده هزینه‌های گزافی به کشور خواهد بود؛ آسیبی که در گذشته شاهد برخی خسارات آن برای مردم و کشور بوده‌ایم. بنابراین آنچه اکنون ضرورتی انکارناپذیر به‌شمار می‌رود، یافتن پاسخ‌های مناسب برای این دو سئوال مهم است؛ «اگر رای ندهیم چه می‌شود؟» و «آثار رای اشتباه چیست؟»؛ سئوالاتی که پاسخ‌های شفاف، می‌تواند راهگشای انتخاب آگاهانه در روز ۸ تیرماه باشد.

چرا «مشارکت حداکثری» مهم است؟

یک فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با همشهری آنلاین درباره حال و هوای سیاسی کشور در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهارکرد: همه‌چیز از رقم خوردن یک انتخابات باشکوه دیگری حکایت دارد.

عباس سلیمی‌نمین با بیان اینکه شواهد و بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد روند مشارکت در انتخابات افزایش داشته و به‌نظر نمی‌رسد نگرانی خاصی درباره میزان مشارکت وجود داشته باشد، افزود: با وجود این اما، باید با توجه به ۲ محور اساسی مبتنی بر اصل «مشارکت» و «انتخاب صحیح» گام مؤثر دیگری در مسیر سربلندی و آبادانی ایران عزیز برداریم.

وی با تاکید بر اینکه باید با تبیین زیان‌های عدم‌مشارکت در انتخابات، مرددها را نیز برای حضور پای صندوق‌های رأی ترغیب کرد، ادامه داد: معتقدم نخستین زیان رأی ندادن متوجه خود فرد خواهد بود؛ چراکه این موضوع در وهله می‌تواند مسیر رشد فردی رأی‌دهنده را متوقف کند.

سلیمی‌نمین عنوان کرد: باید درنظر داشت فردی که قصد رأی دادن دارد، به بررسی در مواضع کاندیداها می‌پردازد و در این زمینه مطالعه و مداقه می‌کند. این موضوع درنهایت زمینه‌ساز رشد آگاهی و بینش سیاسی و اجتماعی‌اش می‌شود.

وی اظهارکرد: فردی که قصد رأی دادن ندارد، خود را از الزام‌های رشد سیاسی – اجتماعی محروم و درواقع روند رشد خود را متوقف می‌کند؛ بنابراین معتقدم فردی که رأی نمی‌دهد، نخستین جفا را در حق خود روا داشته است.

کسی که رای ندهد از چه چیزی محروم می شود؟ | هشدار درباره یک انتخاب اشتباه

به کدام کاندیدا رای بدهیم؟

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه ازسوی دیگر رأی ندادن، جفایی به منافع ملی نیز به‌حساب می‌آید، گفت: فردی که رأی نمی‌دهد، درواقع زمینه مناسبی را برای انتخاب کاندیدایی مهیا می‌کند که کمتر از «گزینه اصلح» از توانایی اداره کشور، اصلاح امور و رفع مشکلات مردم برخوردار است.

سلیمی‌نمین افزود: رأی ندادن و عدم مشارکت در انتخابات هم سبب عدم‌رشد فرد می‌شود و هم خطرها و زیان‌های متکثری را متوجه جامعه و منافع ملی می‌کند.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر انتخاب صحیح نداشته باشیم، چه می‌شود؟ اظهارکرد: اگرچه معتقدم حتی رأی اشتباه دادن از ثواب رأی دادن نمی‌کاهد و نفس حضور در میدان انتخاب اثرات خیر بسیاری برای فرد و جامعه به‌همراه دارد، اما باید درنظر داشت انتخاب غیراصلح تحت‌تأثیر جنجال‌سازی‌ها و فضاسازی‌های کاذب، زیان‌های پرشماری را متوجه جامعه خواهد کرد و درنهایت می‌تواند مسیر رشد کشور را با چالش‌های اساسی مواجه کند.

سلیمی‌نمین ادامه داد: محروم کردن کشور از مدیریت فردی «باتجربه»، «مجرب» و «صادق» هزینه‌های بسیاری روی دست مردم و کشور می‌گذارد و می‌تواند ما را به ابتدای راه‌های رفته گذشته بازگرداند.

وی اضافه‌کرد: انتخاب صحیح، با مشورت گرفتن از گروه‌های مرجع اصیل، راهگشای آینده‌ای روشن و افتخارآمیز در پیش روی ایران عزیزمان خواهد بود.

کد خبر 862716
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha